„UCZENIE SIĘ PRZEZ ZMYSŁY – PROGRAM POMOCY DZIECIOM Z ZABURZONĄ INTEGRACJĄ
SENSORYCZNĄ” w SP 2
Dnia 22 czerwca 2010 roku w Szkole Podstawowej
nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka w Błoniu odbyło się
spotkanie podsumowujące projekt, którego celem była pomoc dzieciom z zaburzoną
Integracją Sensoryczną. Zadanie realizowane było przez 13 miesięcy dzięki
wygranej w konkursie w ramach Programu Operacyjnego FIO.
Projekt obejmował adaptację jednej z sal do
prowadzenia zajęć terapeutycznych, zakup i zainstalowanie specjalistycznego
sprzętu, diagnozę i terapię dzieci, u których stwierdzono problemy w zakresie
Integracji Sensorycznej; w ramach zaplanowanych działań dzieci uczestniczyły
też w zajęciach na basenie w Grodzisku Mazowieckim. Zajęcia te prowadzone były
przez Mariolę Siedlecką, Krystynę Sierakowską i Karola Cielocha.
Odbyły się również dwa szkolenia wprowadzające
do teorii SI: dla zainteresowanych rodziców i nauczycieli.
W czasie spotkania 22 czerwca dzieci
uczestniczące w terapii, ich rodzice oraz zaproszeni goście zapoznani zostali z
przebiegiem projektu oraz jego rezultatami. Z radością stwierdzamy, że
zrealizowane zostały
wszystkie wyznaczone cele. Terapią objęta została nawet większa
niż planowaliśmy grupa uczniów; systematycznie w cotygodniowych spotkaniach
uczestniczyło ich 61. Łącznie przeprowadzono 1350 godzin zajęć. Były one
realizowane przez trzy terapeutki: Małgorzatę Czarnecką – Jaśkiewicz, Beatę Kynczew i Anetę Stępniak.
Dzięki 100 000 zł dotacji oraz wsparciu
finansowemu różnych instytucji i osób fizycznych udało nam się zrealizować bardzo
ważne zadanie; z przeprowadzonych na zakończenie projektu ankiet wynika, że zdecydowana
większość rodziców zaburzonych dzieci zauważyła znaczącą poprawę w ich funkcjonowaniu, 26 uczniów
zakończyło terapię.
Podczas spotkania 22 czerwca objęte projektem
dzieci otrzymały dyplomy i nagrody za aktywny udział w zajęciach. Zebrani
obejrzeli prezentację multimedialną i krótkie filmiki pokazujące przebieg
terapii. Gromkimi oklaskami zebrani podziękowali osobom, które wsparły projekt
finansowo, dzięki czemu możliwa była jego realizacja.
Koordynator projektu
Aldona Cyranowicz